gbs-devuurbaak

Goede Vrijdag 29 maart 2024
Eerste Paasdag zondag 31 maart 2024
Tweede Paasdag maandag 1 april 2024
Meivakantie maandag 29 april t/m vrijdag 10 mei 2024 (Hemelvaartsdag 9 mei)
Eerste Pinksterdag zondag 19 mei 2024
Tweede Pinksterdag maandag 20 mei 2024
Zomervakantie vrijdag 19 juli vanaf 10:30 uur t/m vrijdag 30 augustus 2024

Scholing medewerkers/studiedagen

Gedurende de studiedagen zijn de kinderen vrij. De studiedagen zijn dit schooljaar op:

Vrijdag 22 september 2023
Dinsdag 5 december 2023
Donderdag 28 maart 2024

Florion, medezeggenschaps- en schoolraad

De Vuurbaak maakt onderdeel uit van Florion; een vereniging voor gereformeerd primair onderwijs. Zoals in het organogram  te zien is, zijn de schoolraad en de medezeggenschapsraad een onderdeel van de organisatie. De schoolraad, bestaande uit ouders en de leden van de medezeggenschapsraad (MR), wordt betrokken bij een aantal beslissingen, maar heeft geen beslissingsbevoegdheid. Wel kunnen zij de directie en de MR gevraagd en ongevraagd adviseren.

De MR is onderdeel van de schoolraad. De MR bestaat uit minimaal twee ouders en twee leerkrachten, die kunnen meepraten en meebeslissen over de organisatie van De Vuurbaak en de inrichting van het onderwijs.

VuurbaakVuurbaak

Onze plannen

Zuiderzeehavenplein

De verwachting is dat in 2020 gestart wordt met de aanleg van een heus Zuiderzeehaven-schoolplein. Het plein krijgt allerlei elementen die verwijzen naar een Zuiderzeehaven, zoals een palenscherm, dukdalven en een aanlegsteiger. Behalve dat het een aantrekkelijk plaats wordt voor de kinderen om te spelen en te leren, hopen we ook dat een plaats mag worden waar kinderen en ouderen elkaar ontmoeten.

Batavialand

De komende jaren werken we samen met Batavialand. Het voornemen is om onder leiding van een meestertimmerman van Batavialand een boot te bouwen voor op het themaplein. Ook zullen de kinderen in de bovenbouw jaarlijks een bezoek aan de werf in Lelystad brengen.